Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

0

Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

Atlassian - lider Gartner Magic Quadrant 2023 w kategorii DevOps

Atlassian - lider Gartner Magic Quadrant 2023 w kategorii DevOps

W 2023 roku deweloper popularnych produktów Jira i Confluence zajął pozycję lidera w magicznym kwadracie Gartnera w kategorii "Platformy DevOps". Na podstawie wyników z 2022 roku firma Atlassian została uznana za lidera w magicznym kwadracie Gartnera w kategorii "Platformy zarządzania usługami IT". W badaniu przeprowadzonym przez firmę konsultingową Gartner wzięło udział 14 wiodących producentów rozwiązań DevOps.

blog_article_1240x1332_hires_v2-600x645.jpg

Atlassian opracowuje elastyczną platformę DevOps, przeznaczoną dla specjalistów w dziedzinie rozwoju, ITOps oraz zespołów biznesowych. Metodyka DevOps poprawia wydajność aplikacji, podnosi poziom niezawodności i efektywności. Programiści oprogramowania spotykają się z trudnościami związanymi z przestarzałymi frameworkami i narzędziami. Jednak rynek się rozwija i wymaga wprowadzania innowacji. Producent nowoczesnego oprogramowania do rozwoju - Atlassian - zawsze jest na bieżąco i opracowuje zaawansowane rozwiązania dla swoich klientów.

Przyjrzyjmy się trzem kluczowym trendom, które przyczyniają się do wdrażania platformy Atlassian Open DevOps w zespołach o różnej skali:

  1. Nowoczesny DevOps wychodzi poza pliki konfiguracyjne, zarządzanie CI/CD oraz obsługę SLO dla usług. Coraz więcej organizacji stosuje metody DevOps zamiast scentralizowanych operacji zespołowych i kontrolnych. Dlatego Atlassian jest jedyną platformą, która zapewnia bezpośrednią informację zwrotną na każdym etapie cyklu życia oprogramowania, od zarządzania incydentami po rozwijanie pomysłów i planowanie sprintów. To zwiększa wydajność aplikacji.
  2. Deweloperom, specjalistom IT Ops, zespołom produktowym i biznesowym potrzebny jest wspólny konwencjonalny sposób komunikacji. Przejście do autonomicznych zespołów DevOps i postępowego wdrażania może przyspieszyć możliwości funkcjonalne. Jednak organizacje często osiągają punkt zwrotny, w którym brak wspólnego kontekstu przewyższa korzyści. Aby nowoczesne zespoły mogły sobie poradzić z takimi wyzwaniami, muszą równomiernie rozdzielać zadania między wszystkimi departamentami odpowiedzialnymi za tworzenie produktu.
  3. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania dla Twojego stosu technologicznego. Rozszerzalna platforma DevOps oferuje łatwe dostosowanie, prowadzenie DevOps i zarządzanie takim rozwiązaniem. Konfiguracja jest możliwa dla praktycznie każdego stosu technologicznego i przypadku użycia dzięki tysiącom integracji i gotowym szablonom. Dzięki platformie Atlassian OpenDevOps przedsiębiorstwa mogą stale doskonalić zestawy narzędzi w zależności od unikalnych potrzeb i warunków rynkowych.

Atlassian niedawno ogłosił główne nowości. Pomogą one specjalistom zmniejszyć obciążenie intelektualne, przyspieszyć rozwój i ocenić wpływ na biznes, w tym:

  • Znajdowanie pomysłów i ustalanie ich priorytetów w jednym miejscu. Jira Product Discovery pozwala zespołom produktowym zbierać koncepcje, określać ich ważność, łączyć zespoły biznesowe i techniczne oraz integrować wszystkich w Jirze.
  • Wdrażaj DevSecOps podczas planowania bezpieczeństwa w Jira. Będziesz mógł integrować podatności bezpieczeństwa w całej architekturze oprogramowania. Twórz zadania do naprawy podatności wykrytych przez podłączone narzędzia bezpieczeństwa, z wszystkimi szczegółami dotyczącymi podatności dostępnymi w Jira.
  • Wgląd w to, jak incydenty wpływają na zadania deweloperów, wydajność aplikacji i gotowość do eksploatacji. Łączenie średniego czasu do przywrócenia (MTTR), funkcjonalności programów i doświadczenia deweloperów. Możliwe dzięki przeciąganiu zarządzania incydentami i wdrożeniami z Jira Service Management do katalogu komponentów oprogramowania Atlassian opartego na Compass.
  • Otrzymaj pełniejsze informacje o produktach dzięki Atlassian Analytics. Zintegruj wszystkie dane i wskaźniki DevOps w jednym miejscu, aby zrozumieć, jak przebiega praca między zespołami. Będziesz mógł przeprowadzić niestandardową analizę danych za pomocą potężnego interfejsu SQL.
  • Zapoznaj się ze swoim nowym wirtualnym asystentem, sztuczną inteligencją w Atlassian Intelligence. AI wykorzystuje zarówno wewnętrzne modele sztucznej inteligencji, jak i technologię OpenAI, aby pomóc zespołom przyspieszyć pracę. Dzięki Atlassian Intelligence użytkownicy mogą natychmiastowo otrzymać pomoc od wirtualnego agenta w Jira Service Management. Zyskują możliwość szybkiego tworzenia, podsumowywania i wydobywania informacji, odpowiadania na różnorodne pytania. Teraz łatwo można wykonywać zaawansowane zapytania w rodzinie produktów Jira Cloud, Confluence Cloud lub Atlassian Analytics za pomocą naturalnego języka (NLP).
  • Pomoże autonomicznym zespołom przyspieszyć wdrażanie dzięki skentralizowanemu gromadzeniu wersji. Nowy Release Hub od Atlassian dostarcza wszystkiego, czego potrzebują międzyfunkcyjne grupy w jednym miejscu. Zespoły mogą wspólnie określać wymagania dotyczące wydania (zatwierdzenia, właściciele, miejsce wdrożenia, postęp w funkcjach flag, statusy notatek wydania). Będą mogły łatwo raportować stan prac na każdym etapie w czasie rzeczywistym.