Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

0

Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

Top 10 usług SaaS z firmami obecnymi

Top 10 usług SaaS z firmami obecnymi

SaaS to technologia, której istotą jest korzystanie z programów i aplikacji w chmurze. Użytkownicy płacą za oprogramowanie na zasadzie subskrypcji. Firmy programistyczne dostarczają oprogramowanie jako usługę. Główną zaletą tego modelu jest brak konieczności instalacji oprogramowania, jego konfiguracji, a następnie regularnego monitorowania jego jakości.

cloud-saas-technology.jpg

Globalny rynek SaaS ma wzrosnąć od teraz do 2025 roku o 99,99 mld dolarów. W tym artykule przyjrzyjmy się dziesięciu firmom, które przodują w rankingach dostarczania rozwiązań SaaS. Coraz częściej większość sprzedawców oprogramowania przechodzi na model biznesowy SaaS, ponieważ oferuje on przewidywalne powtarzalne przychody. Klienci korzystają również z elastyczności skalowania na żądanie i wydajności w trybie pay-as-you-go. Oczekuje się, że adopcja SaaS przez przemysł wzrośnie o 67% w ciągu najbliższych pięciu lat, jak wynika z badania Navis "2020", które podkreśla znaczenie tego trendu.

Poniżej przedstawiamy pięć cech, które charakteryzują firmy SaaS w 2022 roku. Kluczowe cechy, które powinny oferować firmy SaaS

  1. Hosting aplikacji w chmurze. Kluczowym kryterium dla firm SaaS jest wykorzystanie technologii chmury do dostarczania swoich rozwiązań programowych.

  2. Rynek łatwo rozszerzalnych integracji: firmy SaaS czynią swoje produkty łatwo rozszerzalnymi, poprzez własne integracje lub poprzez otwarte interfejsy programowania aplikacji (API) i zestawy do tworzenia oprogramowania (SDK).

  3. Elastyczność i skalowalność. Skalowalność jest ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o aplikacje programowe SaaS. Można go wdrożyć zarówno dla małych grup z 5- 100 licencjami, jak i przedsiębiorstw z kilkoma tysiącami użytkowników .

  4. Prosty katalog cen z predefiniowanym zestawem cech. Zazwyczaj firmy SaaS stosują prosty i przewidywalny model cenowy, w którym pewien zestaw funkcji ma z góry określoną cenę. Cena ta będzie się różnić w zależności od liczby podłączonych użytkowników.

  5. Łatwe wdrożenie i brak nakładów na utrzymanie. Jest to jeden z głównych powodów, dla których firmy wybierają aplikacje SaaS. Można je wdrożyć bez żadnych problemów konfiguracyjnych czy integracyjnych, a dostawca SaaS zapewni wsparcie szkoleniowe lub nawet zarządzane wdrożenie. Firmy SaaS upraszczają również konserwację, zapewniając aktualizacje over-the-air (OTA) za pośrednictwem chmury.

1. Zoom

Zoom, w swoich początkach, był pozycjonowany jako narzędzie do wideokonferencji oparte na SaaS, które mogło gościć do 25 uczestników. Od tego czasu firma szybko się rozwinęła i obecnie oferuje szeroki zakres możliwości komunikacyjnych. Są to m.in. czat Zoom, wirtualne wydarzenia, telefonia w chmurze, webinaria, spotkania HD i rozwiązania dla sal konferencyjnych. Zoom odniósł sukces już przed pandemią i w 2020 roku dodał kilkaset milionów użytkowników. Jego prosty interfejs, implementacja niezależna od systemu operacyjnego i przejrzysta struktura cenowa sprawiają, że jest on ulubionym programem wśród doświadczonych użytkowników wideo. Dzieje się tak pomimo tego, że Teams i Slack również mogą pochwalić się podobnymi funkcjami.

zoom1.png

Kim są użytkownicy: Klienci indywidualni, użytkownicy biznesowi, zespoły różnej wielkości i duże organizacje. Praktycznie każdy, kto potrzebuje przyjaznego dla użytkownika i skalowalnego rozwiązania do współpracy .

Główne cechy:

  • Rozwiązania do komunikacji i współpracy w zakresie czatu, telefonii i wideo (jeden do jednego, grupowe i webinaria);

  • Oferta Zoom dla domu, dla instalacji WFH i biur domowych;

  • platforma dla programistów do tworzenia własnych API i SDK w Zoomie;

  • do 500 uczestników na konferencję;

  • nowa kategoria certyfikowanych przez Zoom urządzeń sprzętowych dla biur domowych i małych sal konferencyjnych.

 Przewaga konkurencyjna. Zoom ma dwa kluczowe wyróżniki – łatwość dostępu i skalowalność. Możesz również używać Zoom jako aplikacji do ujednoliconej komunikacji z Zoom United, w tym czatu, telefonii i spotkań wideo.

 Cennik: wybierz rozwiązania dla spotkań, telefonii, wydarzeń i lokali fizycznych, każde wyceniane oddzielnie.

 2. Zoho

Zoho to pakiet narzędzi biznesowych i produktywnościowych udostępnianych w modelu SaaS. Firma dostarcza kilka niezależnych rozwiązań, które można wdrożyć jako samodzielne urządzenia lub jednolity cyfrowy system operacyjny oparty na Zohe One SaaS. Zoho analizuje opcje dla CRM, współpracy w miejscu pracy, zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu i zarządzania usługami IT, a także oferuje rozwiązanie z możliwością dostosowania do potrzeb klienta poprzez Zoho Creator. Zoho stworzyło imponujący zestaw aplikacji SaaS obejmujący niemal wszystkie biznesowe przypadki użycia. Posiada rozbudowany CRM dla SMB, możliwość personalizacji narzędzi i doboru idealnej mieszanki rozwiązań. Wreszcie, jego szeroka gama aplikacji mobilnych (z integracją Apple Watch) stanowi dodatkowy atut.

 Kim są użytkownicy: MŚP poszukujące możliwości digitalizacji swojej działalności.

Główne cechy:

  • platforma z minimalnym kodem do tworzenia, integrowania i ulepszania Zoho;

  • szczegółowe funkcje analityczne wbudowane w aplikacje Zoho;

  • 45+ zintegrowanych aplikacji do rozwiązywania konkretnych problemów biznesowych;

  • samodzielna oferta Business Intelligence dla samoobsługowego BI;

  • Zasilany przez SI asystent Zia do sprzedaży, CRM i business intelligence

 Przewaga konkurencyjna: Największą zaletą Zoho jest absolutna elastyczność wdrożenia. Możesz wybrać dedykowane aplikacje SaaS, takie jak Zoho Survey, do prowadzenia ankiet online, czy Zoho Docs do zarządzania plikami. Można też wdrożyć pakiety aplikacji dla CRM, współpracy, finansów, HR, IT, obsługi klienta i analityki biznesowej.

 Ceny: Różne produkty Zoho z zakresu back office, middle office i front office są wyceniane indywidualnie, specjalnie dla małych i średnich firm.

 3. Microsoft

Microsoft, znany jako twórca systemu operacyjnego Windows i pakietu oprogramowania Office, w ciągu ostatnich kilku lat szybko wdarł się na rynek SaaS. Aplikacje produktywnościowe oparte na licencji wieczystej są już dostępne w pakiecie Microsoft 365. Obejmuje to nie tylko znane narzędzia desktopowe, takie jak Word, Excel, Outlook i PowerPoint, ale także zastrzeżone produkty internetowe SaaS, takie jak SharePoint i Teams . Chociaż Microsoft nie zajmuje się wyłącznie SaaS, otwarcie mówi o swoim przyszłym kierunku i rosnących inwestycjach w usługi oprogramowania w chmurze . Wraz z przemianowaniem Office 365 na Microsoft 365 firma podkreśliła kompleksową propozycję wartości, którą zamierza dostarczyć za pośrednictwem tego nowego modelu biznesowego.

c7557201aa47906cd6de74290e4359c2.jpg

 Kim są użytkownicy: prawie każda osoba/organizacja używająca produktów software'owych dla osobistej produktywności lub działalności zawodowej. Jest to idealne rozwiązanie dla firm z istniejącymi zależnościami od systemu Windows.

Główne cechy:

  • szeroki zakres narzędzi produktywności dla małych i średnich firm, przedsiębiorstw, a nawet klientów indywidualnych;

  • ścisła integracja z kompletnym ekosystemem oprogramowania firmy;

  • produkty dla operacji korporacyjnych, takie jak Microsoft Dynamics;

  • Analityka danych oparta na SaaS dzięki Microsoft Power Platform.

 Przewaga konkurencyjna. Dla Microsoftu jest to istniejąca skala zasięgu połączona z ciągle rosnącą wiedzą wewnętrzną. Firma połączyła analitykę danych, dobry projekt UX i nieskończone integracje stron trzecich, aby stworzyć ofertę SaaS, która jest naprawdę wydajna i wartościowa.

 Cennik. Flagowy produkt SaaS firmy, Microsoft 365, ma lokalny model cenowy zależny od regionu i zestawu funkcji.

 4. Google

Choć Google nie jest dostawcą wyłącznie SaaS (ma w ofercie infrastrukturę, taką jak Google Workspace czy Kubernetes Engine, a także darmowe aplikacje internetowe, takie jak Google Search), to jego produkty SaaS zyskały w ciągu ostatnich kilku lat niesamowitą popularność. Firma nie tak dawno temu zmieniła nazwę swojej starej oferty G-suite na Google Workspace, nadając jej specjalny status SaaS zamiast zestawu rozproszonych, niepowiązanych ze sobą narzędzi. Google jest znany głównie z narzędzi produktywności opartych na SaaS, a także z platformy marketingowej i zarządzania reklamami.

Google-Workspace-as-an-CRM-1024x546.jpeg

 Kim są użytkownicy: MŚP; deweloperzy szukający możliwości budowania swoich produktów w chmurze.

 Główne cechy:

  • zintegrowany zestaw produktów dla małych i średnich przedsiębiorstw;

  • specjalistyczne rozwiązania dla edukacji i organizacji non-profit;

  • silna obecność na rynku mobilnym dzięki dedykowanym aplikacjom produktywnościowym na smartfony;

  • zaawansowane narzędzia korporacyjne, takie jak Data Studio, menedżery kampanii czy Google Marketing Platform;

  • szeroki wachlarz narzędzi deweloperskich do tworzenia aplikacji opartych na chmurze.

 Przewaga konkurencyjna: Produkty SaaS firmy Google mają wiernych zwolenników ze względu na estetyczny wygląd, doskonałą użyteczność dla użytkowników biznesowych i intuicyjny dostęp na wszystkich urządzeniach. Chociaż SaaS może nie być głównym źródłem przychodów Google'a, jego podstawowy produkt (tj. wyszukiwanie i analiza danych) wpływa na ofertę SaaS. To pomaga marketerom skapitalizować mnogość działań w sieci.

 Cennik. Oferty Google SaaS wahają się od bardzo przystępnych do premium, z kilkoma darmowymi ofertami dla klientów B2C.

 5.  Atlassian

Atlassian jest wiodącym dostawcą narzędzi do współpracy dla zespołów zdalnych i rozproszonych. Produkty firmy spełniają wymagania w zakresie zarządzania projektami, scenariuszy użycia zabezpieczeń oraz współpracy zespołowej. Wszystkie one są dostosowane do standardów usług IT i rozwoju podstawowych produktów. Firma integruje się z szeroką gamą produktów innych firm, do których dostęp można uzyskać poprzez Atlassian Marketplace. Łączne przychody z SaaS w trzecim kwartale 2020 roku wyniosły 411,6 mln dolarów. Jira firmy Atlassian stała się praktycznym narzędziem do zarządzania projektami i współpracy dla zespołów technicznych.

images.png

 Kim są użytkownicy: Firmy technologiczne każdej wielkości, niezależnie od tego czy zespół liczy 10 czy ponad 1500 pracowników - każda firma szukająca skalowalnego narzędzia do planowania i zarządzania projektami.

 Główne cechy:

  • decyzje w oparciu o wielkość zespołu i jego funkcje;

  • obejmuje pełen zakres przypadków użycia związanych z projektowaniem technologii i zarządzaniem technologią;

  • zniżki dla ilości 250 użytkowników i więcej;

  • silne umiejętności w zakresie elastycznego planowania i elastycznego rozwoju produktu;

  • automatyzacja procesów pracy.

 Przewaga konkurencyjna: Atlassian oferuje punktowe rozwiązania najbardziej palących problemów biznesowych. Obejmuje to pomoc zespołom nietechnicznym, takim jak marketing czy HR, uproszczenie komunikacji, ułatwienie CI/CD i zarządzanie wydaniami. Innymi słowy, jest to kompleksowe rozwiązanie poprawiające produktywność i wsparcie biznesowe dla firm technologicznych.

 Cennik: Atlassian ma kilka produktów, w tym Jira, Confluence, Trello, Bitbucket, itp, każdy z nich ma inną cenę.

 6. Adobe

Firma Adobe początkowo znana była z produkcji oprogramowania z wieczystą licencją, ale od 2012 roku przeszła na swój pierwszy model biznesowy SaaS. W tym samym roku przekształciła Creative Suite w opartą na chmurze usługę subskrypcyjną o nazwie Adobe Creative Cloud, obejmującą wszystkie narzędzia programowe, jakich może potrzebować projektant. Od tego czasu firma Adobe wprowadziła na rynek wiele wiodących produktów SaaS, w tym popularną platformę Adobe Experience. Przychody Adobe z SaaS stanowią 11,6 mld dolarów z całego rocznego budżetu firmy, który wynosi 13 mld dolarów – podaje NASDAQ. Adobe było liderem rynku przed rewolucją SaaS i nadal utrzymuje swoją pozycję.

adobecreativecloud.jpg

Kim są użytkownicy: niezależni konsultanci kreatywni, małe, średnie i duże grupy marketingowe, a także organizacje prowadzące duży biznes B2C.

 Główne cechy:

  • ogromny rynek aplikacji SaaS firmy Adobe;

  • Szczególny nacisk kładzie się na kreatywne projektowanie, zarządzanie doświadczeniem klienta i analizę danych;

  • silna obecność na rynku mobilnym we wszystkich systemach operacyjnych;

  • Adobe Sensei, firmowy silnik sztucznej inteligencji służący do zalecania i wykonywania kreatywnych edycji;

  • rozwiązania biznesowe dostosowane do potrzeb konkretnych branż.

 Przewaga konkurencyjna: Adobe jest niekwestionowanym liderem rynku w zakresie projektowania i marketingu/zarządzania doświadczeniami klientów zarówno dla B2B, jak i B2C. W ciągu ostatnich kilku lat firma Adobe poczyniła imponujące postępy w najnowocześniejszych dziedzinach, takich jak projektowanie 3D i rozwój produktów wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną.

 Ceny. Ceny różnią się w zależności od skali wdrożenia i wybranego narzędzia programowego.

7. GitLab

Firma istnieje na rynku od 2011 roku, tworząc rozwiązania programowe dla zespołów programistycznych. Oprogramowanie pomaga skrócić czas cyklu pracy, zmniejszyć koszty rozwoju przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności. Zespoły programistów będą mogły bezpiecznie wdrażać, śledzić i używać kodu na platformach SaaS. Popularność GitLab SaaS Platforms szybko rośnie w porównaniu do Selfhosted. Dzięki platformie można zdalnie monitorować działania, wdrażać usługę zgodnie ze zdefiniowaną pojemnością. Po zakupie oprogramowania użytkownicy mogą przesłać swoje repozytoria Git do dedykowanej, wielofunkcyjnej przestrzeni w chmurze.

Gitlab-Logo.png

Kim są użytkownicy: programiści, menedżerowie produktu, inżynierowie niezawodności stron.

 Główne cechy:

  • SaaS Platforms skupia się na budowaniu najlepszych frameworków;

  • Dzięki granularnym licencjom organizacje mogą zarządzać IT, optymalizując i przyspieszając rozwój, a jednocześnie mogą ustalać priorytety, monitorować bezpieczeństwo i ryzyko;

  • zorganizowany system wiedzy, realizowany poprzez zintegrowaną Wiki. Język markdown pomoże nowicjuszom dostosować i ustrukturyzować swoją pracę;

  • elastyczność w udzielaniu licencji. Wszystkie licencje są obdarzone określonym minimalnym zestawem funkcji skierowanym do każdego zespołu, IT będzie w stanie skalować DevOps poprzez stopniowe wdrażanie, szczegółową konfigurację.

  •  Przewaga konkurencyjna: Przystępny interfejs użytkownika wyróżnia Gitlab SaaS na tle rówieśników i sprawia, że rozwiązanie jest łatwe do opanowania dla kogoś z podstawowym poziomem. Gitlab pomaga w całym procesie SDLC, od planowania, tworzenia zespołów, ochrony kodu i wdrażania w chmurze, po właściwe śledzenie problemów i rozwój

Cennik. Gitlab SaaS ma plany Ultimate i Premium, z których każdy ma inny punkt cenowy.

 8. GoToMeeting

Kolejnym kluczowym graczem na rynku SaaS jest GoTo (dawniej LogMeIn Inc.). Deweloper dostarcza oprogramowanie jako usługę i tworzy oparte na chmurze aplikacje do pracy zdalnej i współpracy. Firma z siedzibą w USA powstała w 2003 roku, a w lutym 2022 roku zmieniła nazwę na GoTo. Citrix ogłosił w 2015 roku, że GoToMeeting będzie istniał jako osobna spółka zależna o łącznej wartości rynkowej około 4 miliardów dolarów. Latem 2016 roku Citrix i LogMeIn ogłosiły, że planują połączenie produktów GoTo. Platforma GoToMeeting jest przeznaczona do spotkań online i ma wyższy poziom bezpieczeństwa korporacyjnego.

gotomeeting-recording-logo-4e24aa1f6ae7ae6d2e0b37bc82601b52.png

Kim są użytkownicy: Studenci, nauczyciele w instytucjach edukacyjnych wykorzystują produkt do nauki na odległość. Pracownicy służby zdrowia komunikują się ze swoimi pacjentami z dowolnego miejsca. Menedżerowie sprzedaży odbywają spotkania i umawiają się z klientami. Jest to platforma do świadczenia wszelkich profesjonalnych usług w sytuacji, gdy rozmówca znajduje się w innym miejscu i nie ma możliwości osobistego spotkania.

 Główne cechy:

  • platforma jest dostępna na wszystkich urządzeniach mobilnych;

  • możliwość nagrywania, powtarzania spotkań, zapisywania ich na pulpicie w celu późniejszego przeglądania;

  • Z pakietem Total audio dostarczane są komercyjne usługi telefoniczne, konferencyjne i VoIP;

  • wideokonferencje.

 Przewaga konkurencyjna: Programem można sterować nawet ze smartfona.

GoToMeeting jest wyposażony we wszystkie funkcje umożliwiające współpracę międzynarodową, więc rozwiązanie to jest odpowiednie dla organizacji, które mają umowy z międzynarodowymi klientami.

Cena: GoToMeeting oferuje kilka planów, które umożliwiają prowadzenie wideokonferencji od 10 do 2000 użytkowników. Ceny pakietów Professional i Business są różne, podobnie jak funkcjonalność tych planów.

 9. Slack

Historia Slacka rozpoczęła się w 2013 roku, kiedy to uruchomiono korporacyjny komunikator o tej samej nazwie. W 2021 roku Salesforce podpisał umowę o przejęciu Slacka za 27,7 mld dolarów. Slack jest obecnie jednym z wiodących dostawców SaaS, kontynuując ewolucję w tym kierunku. Aplikacja Slack zawiera wszystkie funkcjonalności nowoczesnych komunikatorów. Za jego pomocą można komunikować się w społecznościach, zamkniętych grupach, wyszukiwać istotne dane dotyczące treści dyskusji.

rsz_slack_rgb.png

Kim są użytkownicy: Przedsiębiorstwa, zespoły dowolnej wielkości, użytkownicy organizujący pracę zespołową. Slack łączy pracowników, narzędzia w jednym systemie, dla synchronicznej i efektywnej współpracy niezależnie od lokalizacji.

Główne cechy:

  • udostępnianie plików. Program pozwala użytkownikom na wysyłanie i otwieranie różnych typów plików;

  • powiadamia użytkowników, gdy nawiązano z nimi kontakt lub pozostawiono ślad;

  • możliwość wyszukiwania treści w rozmowach;

  • Dostęp do oprogramowania można uzyskać za pomocą aplikacji mobilnej, którą można pobrać;

  • możliwość komunikacji za pomocą połączenia audio;

  • używając połączenia wideo do komunikacji.

 Przewaga konkurencyjna: Slack zastępuje e-mail. Oprogramowanie daje możliwość korespondowania na czacie grupowym. Nowi członkowie czatu mogą zawsze śledzić historię poprzednich rozmów. Slack łatwo integruje się z aplikacjami internetowymi i desktopowymi innych firm. Dla programistów interesująca będzie opcja podświetlania kodu, podobnie jak w IDE. Przy tworzeniu programów internetowych, podczas wysyłania kodu do kolegi z zespołu, zamiast niezrozumiałego zestawu znaków tekstowych, odbiorca otrzyma dane wyróżnione różnymi kolorami, tak jak w środowisku programistycznym.

 Cena: Slack dostępny jest w następujących planach: plan darmowy, Pro (dla małych zespołów), Business+ (dla rozwijających się firm), Enterprise Grid (dla rozwoju korporacyjnego dużych firm).

 10. Amazon Web Services (AWS)

 Jako dostawca SaaS, AWS oferuje swoim klientom rozwiązania end-to-end, które są w pełni realizowane i zarządzane przez Amazon Web Services (AWS). AWS ma klientów w ponad 190 krajach, w tym 5 tys. instytucji edukacyjnych i 2 tys. organizacji rządowych. Amazon Web Services to platforma internetowa, która zapewnia skalowalne i opłacalne rozwiązania w chmurze obliczeniowej. Przedsiębiorstwa nie muszą się martwić o to, jak utrzymać utrzymanie lub niezbędną infrastrukturę, a zamiast tego skupiają się na innowacjach i logice biznesowej. AWS oferuje usługi sieciowe dla chmury poprzez wirtualną chmurę prywatną dla sieci i wykorzystuje web API, które zapewniają lokalną łączność.

 Kim są użytkownicy: małe, średnie przedsiębiorstwa, duże korporacje, organizacje sektora publicznego

 Główne cechy:

  • AWS mobile hub - łatwy dostęp z urządzeń mobilnych (Android, iOS). Zawiera konsolę, która pomaga uzyskać dostęp do usług AWS, w tym do tworzenia aplikacji mobilnych, testowania i monitorowania;

  • elastyczność i funkcjonalność. Umożliwia użytkownikom wybór systemu operacyjnego, języka programowania, platformy aplikacji internetowych, bazy danych oraz innych technologii i usług zgodnie z wymaganiami. Istnieje usługa odpowiadająca każdej potrzebie, użytkownicy mają możliwość zbudowania dokładnie takiej infrastruktury, jaka im odpowiada;

  • Bezpieczeństwo. Niezależnie od wielkości danej firmy, AWS oferuje najwyższej klasy bezpieczeństwo end-to-end dla swoich usług i centrów danych. Centra danych Amazon mają całodobową ochronę, wykorzystującą najnowocześniejsze systemy nadzoru elektronicznego i wieloczynnikowe systemy kontroli dostępu.

  • Niezawodność. AWS zapewnia skalowalną i bezpieczną globalną infrastrukturę, która minimalizuje czas przestojów, szybko odzyskując siły po wszelkich awariach. Operacyjnie otrzymuje zasoby potrzebne do zaspokojenia popytu i zapobiegania problemom.

Przewaga konkurencyjna: AWS zapewnia przyjazny dla użytkownika model programowania, architekturę, bazę danych i system operacyjny, które pracodawcy już znają. Rozwiązanie oferuje rozliczanie i zarządzanie dla sektora scentralizowanego, hybrydowe przetwarzanie danych oraz szybką instalację lub usunięcie aplikacji w dowolnym miejscu.

Cena: Model cenowy AWS jest bardzo ekonomiczny, dzięki czemu jest najbardziej niezawodny. Na przykład, jeśli użytkownik chce korzystać z serwera w chmurze przez godzinę, AWS prosi użytkownika o zapłatę tylko za godzinę. Nie ma żadnych długoterminowych zobowiązań typu 5 lat czy 10 lat.